offrar mig för vetenskapen

Rob -- som för övrigt ropar sålunda efter Ellen som nu står bredvid mig: "Min älskarinn" [sic! och betonat på ä:et] -- köpte såna där kanelrosor igår och öppnade precis förpackningen eftersom han inte tyckte jag hade lagat morotskaka snabbt nog (ska leta upp receptet på nätet nu). Jag skyller på vetenskapen att jag tog en (och vem jag ska skylla på att jag tog en andra har jag ännu inte kommit på, men ni kanske kan hjälpa mig?). Det är nämligen så att jag har från två källor att bullarna är degiga och jag var ju tvungen att fälla någon sorts vetenskapligt avgörande. Rob sa: No, they're dry, Carla sa: They were nice and soft, och jag tyckte de var jättegoda. M a o _är_ de allt från torra till perfekta till degiga. Tur att det bara finns en sorts sanning...

Nu ska jag hemmafrua mig igen. Visst ser det lockande ut?

Inga kommentarer: