Språkförbistring och andra söndagsaktiviteter

Johan sjöng härom söndagen "... Gud så kär". Allså, inte Gud så tjär, utan Gud så kär. Han skyllde på att det var nog att försöka läsa basnoterna.

Idag sjöng Rob "stryka vårt förbund". Han har nog ingen ursäkt... Men han är fin ändå.

Lilla Brooke Wacaser som ser ut att vara ett år gick omkring på ssk och jag ryckte upp en gloss booster ur min babylockarväska. Hon fattar nog mycket för att förstå att grejen har att göra med hur kvinnor blir snygga och börjar därför kamma sig med den. Oförglömligt.

Hörde också ett grymt citat: Noisy children are like good deeds; they need to be carried out.

Preposionslärdom: Kristus har gett sitt liv för oss. Vi kan ge vårt liv till honom.

Efter kyrkan var vi på middag hos Nilssons. Urtrevligt. För det första är de själva 11 personer, och så bjöd de 10 personer extra (4 äldster, 2 systrar, McK och mig, Beata N) på middag, och ytterligare tre på efterrätt. Jag är förstummad!

Nu ropar Rob bakläxa för att jag inte har torkat av diskbänken nog ordentligt efter köksstädningen. Men vem lyder honom :)

Inga kommentarer: