Surrealistisk resa

Mot mina nyvunna "endast-föda"-principer köpte jag både en kanelbulle, en mini-Schweizernöt och en Pucko igår på tåget. Blev lite febrig men det var det värt :) Har inte hört svärord sedan i våras, så det var lite ovanligt.

Ellen blev ju jätteförsenad, så det slutade med att jag åkte till Kastrup och satt och väntade där. Det är förresten märkbart vad mycket snyggare folk är som flyger än som åker tåg -- eller Greyhound :)

Gjorde en fadäs. Lärdom: Läs instruktionerna noga! Stoppade in mitt visa-kort i the slot på biljettautomaten, och upptäckte sedan att det var fel slot och att maskinen hade tagit mitt kort. En lång historia kort -- JA, JAG KAN DET -- blev att jag hade änglavakt och blev hjälpt, både av några snälla skåningar och sen av vakten som den ene hämtade. Han fick gärna lov att tycka vad han ville om min hjärnas kapacitet att läsa instruktioner när han så vackert petade ut mitt kort med sin fickkniv. Jag blev så lycklig att jag var tvungen att ge honom en puss på handen!

Som väl var skulle jag inte stanna där på Malmö station (fast jag missade tåget med 15 sekunder, men nästa gick 20 min senare så det var ingen fara). Bloggar är ju åsiktsporr, och visst har jag åsikter om den stationen! Helsunkig!! Kastrup var ju trevligare, fast jag inte såg några snygga piloter och bara en eller två snygga killar över huvud taget. Men det var ju ändå bättre klientel än på centralen. Köpte en lakritsstång -- bekänner all mina synder så kanske det hindrar mig från att begå så många i framtiden! -- och en Oprah-tidning som mamma ska få.

Sen när Ellen kom ett par timmar senare, reste jag på mig för att möta henne. Då säger en vilt främmande tjej hej till mig, och Ellen, fem steg bakom, skrattar och säger: Är det såååå tydligt?!?!? Det visar sig att det var Ellens jobbarkompisar som såg att vi hörde ihop. Ordet "identiska" användes visst. Jaja, blinda människor... Fast jag vill gärna ha hennes händer och naglar, hennes hy och hennes "undervikt" :)

Nu visar det sig att Robs plan är inställt, så han kommer inte förrän mitt i natten och ska flyga igen vid 7 imorgon bitti. Och både E och jag har huvudvärk och ser osedvanligt fula ut, men vi ger oss ut ändå. Det ekar nästan i kylen. Men det ska bara köpas "föda". Manuell fettsugning nästa.

Inga kommentarer: