Duktig lördag!

Idag har det inhandlats en Präriens drottning till det McKnightska hemmet. Och den är betald för, givetvis.

Det har även har blivit en snygg fondvägg i sovrummet. Bland annat. Jag njöt faktiskt av att tapetsera! Kul att göra nåt, fast nu finns det några piller i min kropp.
När Rob inte hade någon bredspackel, som jag föreslog skulle användas för att förbereda borttagningen av "duttmönstret" i den gamla tapeten, kom pappa på det smått genialiska att skära bort det med osthyvel.

Pappa och Ellen var chefer över tillskärningen.
Rob var chef för finliret med att skära bort över- och underkant. Och jag satte upp tapeterna och mönsterpassade. Och såhär vacker är tapeten!

Dagens höjdarkommentar var annars i följande sammanhang:

Vi gjorde risgrynsgröt igår kväll och använde hälften till apelsinris igår och andra hälften idag. När både mamma, pappa och jag hade tagit flera tuggor av våra portioner sade någon: Där smakade det lök?!? Alla höll med och vi undrade hur det hade gått till. Mamma sa klokt: Men jag vände på skärbrädan! (som jag hade skurit lök på till middagens tacogratäng.) Grejen var att det hade jag redan gjort när jag skar tomaterna efter löken...

Inga kommentarer: