En dimmig morgon

Här i Lund är det dimmigt värre.

I min hjärna är det också dimmigt värre. Har redan varit vaken i snart 3 timmar (ni som känner mig vet hur förstörd det gör mig). Orsaker:

1) Sängen är för hård. Att man vaknar av att ha ont gör ingen glad.
2) Det är för ljust. Inga mörkläggningsrullgardiner i vardagsrummet och jag har glömt min "ögonmask" hemma. Ska sno nån scarf av Ellen i natt.
3) Folk pratar och sånt på morgonen. Ingen ska väl behöva gå upp vid 7? Det låter omänskligt tycker jag :)

Så vad är det som är bra i livet då?
1) Härliga kommentarer.

Hittills tar pappas rekordet, efter provning av tre nya par Ullaredsbyxor (alltså, hur är karlar funtade som kan ta ett par byxor i rätt storlek -- som alltid, alltid är samma; inget velande mellan 38 och 46 här inte som för undertecknad -- och inte ens prova dem förrän nästa morgon, och de är PERFEKTA alla tre??? Den som hittar på storlekar kan väl revolutionera kvinnostorlekarna också tack!): "Jag är ju lite tunn." Mammas är också bra. Hör när hon borstar håret framför spegeln hör jag: "Vilken snygg kärring!" Ellens igår, nyklippt, när mamma för andra gången säger hur snygg hon är i håret: "Klart!" Ja, det där med att man ska lida av sin ofullkomlighet och inte tycka att man är nåt, det har vi i vår familj inte fattat. Se tidigare inlägg om självförtroendetest på Tickle...

2) Remi.

Köpte en igår på Ullared som kostade nåt på 11:-. Billigaste hemma är typ 13.60 på ICA, och i Stockholm har jag sett den för drygt 16:-. På Statoil kostar den 19:-. Så billigt att man måste äta upp en hel... (Ojdå, skrev jag det under positiva saker?????)

3) Alla mina fynd från igår. Både från Ullared och från Oriflame via Ellysen.

Fast de där byxorna för 29.95:- som jag köpte två par av i olika färger utan att prova var jag 2 kg för tjock för. Måste fixas. En skiddress för 249:- är väl inte heller fel. Nu kommer jag i alla fall att vara snygg när jag åker mitt dagliga åk i jul. Skönt att Rob kommer att vara med, då är jag inte sämst :) Är rädd att jag kommer att åka mer än jag klarar, för att det är så hiiiiimla roligt! Längtar! Och spela spel på kvällarna, och umgås. Åååå, vad roligt det ska bli! Och tre vansinnesbilliga jul-CD:ar. De har byggt ut nedervåningen. Ordning och logik i inlägget? Vad tror ni, klockan är bara tio i elva.

Kontentan är som alltid är livet är härligare än det är hemskt. Mycket härligare! Men väck mig inte 7 imorgon bitti igen och fråga samma sak :)

Inga kommentarer: