Rik och sjuk?

Har precis läst rapporten från ME-enkäten. Blir lite deppig. Usch, vad folk har behandlats illa. Jag också, men det har jag valt att glömma bort, men såret sitter ändå kvar. Och så är det ju så synd om en att man blir dålig av minsta lilla grej. Fick migrän för att jag åkte bil idag när det var ljust. Ska ta piller och gå och sova.

Men jag känner mig ändå rik. Har fått in handpenningen på mitt konto. Weeeeeeeeee!

MEN så rik är jag ändå inte, för jag kollade lägenheter i Stockholm igen. Har inte råd att köpa en enda lägenhet. Och skulle jag ha råd så skulle hyran vara för hög, så är det ju med gunogr och karuseller. Kan jag be att få en 2:a med arbetskök på knappt 50 kvm 20 steg från busshållplatsen i ett tyst hus med sval sommarkänsla och saftig värme på vintern, med tvättmaskin och torktumlare i det helkaklade badrummet. Balkong föredras framför uteplats. Den får kosta 150 000:- och ha en hyra på ca 2 500:-.

Nu blir jag deppig för det också.

Inga kommentarer: