Att vara nöjd

Hmm, jag har lite svårt just nu. Söte Patrik ovanför mig har sålt sin lägenhet. Idag var vi inne och kollade i varandras flyttkaos. Han fick 25 000:- mer än jag fast min var i finare skick. Han hade visserligen en hel kyl och frys samt en massage-duschkabin, men min lägenhet är mer homogent snygg. Helt neutralt sagt.

Jag SKA vara nöjd, för jag minns när budgivningen började och jag hoppades komma över drömgränsen sexsiffrigt, vilket jag gjorde med råge får man väl säga. Men nu blir jag snål och vill ha de där 25 000:- också! En redig bröllopsmiddag, eller en EU-moped och en ny garderob (som jag inte behöver...), eller ett par coola resor.

Gillar inte att vara missnöjd med nåt bra för att nån annan har fått nåt bättre! jag är ju inte missnöjd med att Ninni har vackrare röst än jag -- jo, faktiskt, lite, emellanåt :)

Vilka demoner man har i sig. Det är inte lätt att vara ofullkomlig.

Inga kommentarer: