Dagens fångst

Pappa är trotjänare sedan 20 år hos en gubbe i Borås och går alltid till honom (och köper minst två par skor). Härom dagen hade han köpt några snygga av märket Bugatti, som männen här hemma blev imponerade av. Vi åkte dit idag och Rogan köpte två par (för 500:-, ord pris 1600:-) och Rob köpte ett par söndagsskor. De är verkligen snygga. Fotot är lite missvisande, men alltid är det nåt.


Dessutom var det marknad i stan idag, precis som igår, så Ellen och jag fyndade varsin presentsnöresstrimlare (vet att det inte är det riktiga namnet, men ingen av oss minns i detta nu vad det heter) för 39:-. Kul! Sen köptes tre kjolar till mamma och lite allmänpyssel (kryddor och batterier och over-knee-socks till när man har stövlar på sig i vinter). Vi höll rätt bra i pengarna allihopa. Och ingen köpte lakrits. Idag. Igår köpte Ellen 10 m. Fast två var till mig...


På marknaden fick Rogan tag i ett par glasögon för bara 10:-. Mycket användbara, för när synen ändras, tittar man bara lite bredvid mitten, där det är starkare glas. (Ursäkta att jag FORTFARANDE inte har lärt mig att ta bort pekfingret från slutaren på mobilen...)

Det har också fällts vissa kommentarer om folks hudfärg. För att inte mobba någon, bifogar jag här ett foto av ........ Vem kan gissa??? Den som gissar "ett lakan och Rogan" har fel. Det är Anjas arm bredvid Rogans. Min arm är alltså det blåa nederst i bilden...

Inga kommentarer: