KÖPHETS!

Alltså, jag var ju bara lite tvungen att stanna på Myrorna på väg hem från doktorn idag. Och sen var jag lika tvungen att stanna på den där billiga mattaffären efter det. Man måste ju fylla sitt sinne med skönhet och eventuella förslag till nymodigheter när man ska flytta. Vad sägs?


250:- styck på Myrorna, det fanns två st. Ser för mig hur man kanske målar dem vita (och byter tyg i vilket fall såklart) och har dem som sittfåtöljer ihop med en fin vit soffa i nya vardagsrummet...

Eller så behåller man dem träbruna och behåller soffan Idemo-beige, och köper ovanstående matta och skaffar sig lite ljust grönt som accentfärg (har redan fina sidenkuddar i grönt). Egentligen skulle man nog ha en Laura Ashley-matta, känenr jag nu. Men men...

Ni ser vilka vackra färger det är!



Eller så skrotar man bara den gamla värdelösa IKEA-mattan som suuuuuuger damm och smuts och köper en sån här för under en femhundring i konstsilke och behåller färgschemat med marinblått.

Eller så drömmer man om svart-vitt. Fast damen i affären sa att "den där skulle jag inte köpa". Hon säger att det fastnar och syns damm på den. Synd. Den var typ 2 cm tjock...



Eller så köper man det nya moderna, som heter nåt med woven. Extremt tålig och lättskött, och kostar 495:- tror jag. Då kan man antingen behålla soffan beige eller köpa nedanstående begagnad på Blocket:


Och i köket hittar man en sån här snygg vaxduk för 25:-/m:


Eller såna här coola underlägg på ett vitt pelarbord för 700:-:


Dessa beslut.

Nu har jag i alla fall ansökt om lånelöfte.

P.S. Det enda jag faktiskt köpte idag var en vit blomkruka med fint gammaldags mönster för 10:- på Myrorna. Såg en fin vit alabaster-marmor-lampfot för 35:- men jag var duktig och lät bli att köpa den. Ju mer jag tänker, desto mer vill jag ha vitt hemma. Kanske med silver och grått i köket och mörkt trä och till och med lite svart också i vardagsrummet. Och cappucino är det ju om jag inte ser fel på väggarna i sovrummet, så där får jag väl ha det ungefär som har hemma. Jag är så spänd att jag kan dö!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Stoler var verkligen fin, I agree.
Men, bordet? Kan man verkligen använda det i en vanlig lägenhet? Ett runt bord blir väl svårplacerat/utrymmeskrävande?
Sorry to be a spoil-sport, men...

Monica sa...

Finfint! Det kommer att bli bra hur som helst, det känner jag på mig.