Dagens fråga

Melker (5) undrade idag:

"Varför har du så vita ben?"

Mitt svar var att precis som en del har bruna ögon och en del har blåa, så är en del bruna och en del vita.

Räknas det som att ha ljugit för ett barn? En del av sanningen är också:

Jag hatar att sola. Jag blir bara rosa eller helbränd och avskyr värmen som blir när man ligger och pressar. Dessutom har jag denna sommar ännu inte införskaffat någon b-u-s-produkt. Som jag ändå inte vet om jag skulle använda. Man blir ju så lätt orange och/eller randig. Fast den där Dove summer glow från förra sommaren var rätt bra, eftersom den ger så lite färg att en dags insmörjning till ränder inte motsvaras av nästa dags insmörjning, och ränderna blir lite luddiga och hamnar på olika ställen. Men ibland är jag för lat för att vara fåfäng.

Rebecka tog ett kort idag av mitt ben omgivet av några bruna. Har jag otur hamnar det på hennes blogg... Huvva.

Inga kommentarer: