Habegär

Fick mail från David Sandum idag med fyra av hans senaste konstverk. Vill ha alla fyra! Hittar några fler som jag kan tänka mig att hänga upp i vardagsrummet där hemma, men man är ju inte så att att man kan köpa äkta konst. Men visst är de vackra? Och temat om årstiderna och titlarna är också vackra.

Vår


Sommar


Höst


Vinter



Sen var vi på Mio idag. De hade rea och jag provsatt några soffor som jag inte ska köpa (snålheten och visheten är i detta fall överens om att hellre köpa en begagnad Blocket-soffa). Men de var grymt sköna allihopa! Aldrig mer IKEA-soffa (fast jag är hjärtansdjupt tacksam för alla IKEAS billiga saker!) Däremot hittade jag fyra mattor som jag så vansinnigt gärna vill ha att jag inte vet vilket ben jag ska stå på. De kostade 3800:- allihopa. DET HAR JAG INTE! Underbart tjocka och mjuka, fantastiska färger och mönster. Uääääähhhhh!

Idag vill jag verkligen vinna 100 000 på Lotto. Eller kanske en miljon, så kan jag betala lägenheten kontant och köpa nytt möblemang helt efter egen smak och inte efter plånbokens smak.

Nån som har tips på hur man kommer över pengar snabbt, kvickt och lätt? Och lagligt?

Inga kommentarer: