Soffor???

Jag har gjort en lista (ett fint Excel-ark såklart) med "alla" soffor på Blocket. Med "alla" menar jag OK i pris och utseende och inte från IKEA (som lätt ser utsuttna efter ett tag och jag vill inte köpa en begagnad soffa som redan ser slut ut. Ja, jag sa väl att min Ektorp hörnsoffa inte får plats?). Från de ursprungliga 29 har jag nu skurit ner det till 10 st. Tog bort alla strama, raka, moderna, och alla över 2500:-. Tog också bort alla vita och alla med "kjol". Tog också (nästan) bort den ursnygga röda soffan för bara 700:-, för jag har inga gardiner som passar till och så kommer man att tröttna på rött så fort. Den står kvar på listan men jag tänker nog inte låta mig köpa den.

Kvar har jag ett gäng liknande soffor i beige i varierande prisklass och på olika platser i stan. Samt en marinblå som är snygg, men då kan jag inte byta färg i vardagsrummet som jag kan om jag köper en beige. Och en brun soffa som också finns är görsnygg, men då är man också lite mer låst än vad man är med en beige. Hade egentligen gärna haft en vit, men då behöver jag göra om hela vardagsrummet till "Spets och snor" och det finns det inte budget till. Så jag antar att detta innebär att jag köper en av de beigea? MEN det finns en lite för rak men som bara kostar 800:-. Ska jag låta fåfängan bedra snålheten? Den billigaste - beigea - som är lite rundare i formerna kostar 1300:-. Beslut, beslut.

För rak, 800:-


Marinblå, 1500:-

Snygg, men just denna kostar 2000:-

Inga kommentarer: