Och så flytten

Det gick hur bra som helst. Igår hade det kommit massa folk, bl a Joseph E, Edvard S och Stefan L (fast de hade LAN-helg!!!), Jakob M och några från nya biskopsrådet och Stinas man t o m, som inte ens bor i Borås! Jag var så tacksam! De fick visst in mestadelen på nån timme eller vad pappa nu sa.

Och pappa tyckte bilen drack lite väl mycket diesel, men var skön att köra. Han njöt av morgondimmorna imorse vid sex-tiden, och hann fram precis till 11.15 idag, som han trodde. Däremot hade det blivit lite vajsing med några som skulle hjälpa till här idag, och en annan hade fått fel sten till ett byggprojekt så han hann inte hjälpa till. Lite orolig tillbringade jag och mamma morgonen med att försöka ragga fler folk. Hopplöst. Mikael ringde Moroni Nor*n, som var såååååå snäll och kom och hjälpte till, med handskar, och jag känner honom inte ens. Tala om snällt. T o m Hasse Mattss*n kom dit, och Samuel Ahlb*ck (som Mikael hade ringt) med son, men då var allt redan färdigt. Så från 11.15 tills när vissa andra fick luft i däcken och kom vid 11.50 var ALLT URPACKAT!!! Helt otroligt. Pappa, Moroni, M och Jonte hade burit ut allt och det var bara 3 kartonger kvar när klockan var 11.50. Dem tog andra snälla in. Mamma hade också varit både snäll och duktig och satt på en kastrull med korv (som hon dessutom hade gått och handlat för jag hade glömt av det) och vi åt korv och bröd och bulle. Mmm. Sen kom M:s dotter J dit och var brun som en pannkaka höll jag på att säga. Som en... vad säger man???

Sen åkte folk och jag började packa upp. Hjärtegrynet kom och hjälpte mig och slet som ett djur i flera timmar verkade det som. Flera lådor med böcker packade han upp och flyttade möbler till rätt ställe med hjälp av en liten matta som han la under och drog, så jag inte ens behövde hjälpa till att bära. Omtänksamt!!! Sen insåg vi -- han -- att jag behövde en klädställning till förrådet (out of season clothes) och en lagerhylla, så vi åkte till Bauhaus och glodde runt. Köpte både och där, men däremot inte nån skräphink. Letade vidare, i FLERA ANDRA AFFÄRER! Tydligen har de här antingen ett trepack som redan finns i mitt underskåp, men en liten hink, sån som man har komposterbart avfall i om man är boråsare, och två på sån där utdragbar bräda. Men de har ingen upphängningsanordning. Eller så kunde jag få ett annat sorteringsset. Men jag ville bara köpa en liten hink med upphängningsmöjlighet! Och en som nästan var rätt på EKO kostade 99 spänn! Aldrig att jag betalar en hundring för en slaskhink som säkert kostar en bråkdel av det på IKEA. Köpte däremot en reagardin på EKO, som passar perfekt till köket. är i samma färgskala som vardagsrumsgardinerna, så det blir samma blå/beiga stil i köket som vardagsrummet, men det måste ju bli så när det är sån öppen planlösning mellan dem. Lite synd, för jag har många saker som passar både med Toscana-kök och vinrött. Jaja, nästa kök kanske.

Så allt jag behöver nu är:
Hallmatta, sån där liten vid dörren
Kanske en lång hallmatta också
Byrå i hallen (tänker försöka hitta en på Blocket)
Ev en skohylla också
Baden-Baden-dyna (som jag har önskat mig i födelsedagspresent)
Gardinstänger till alla rum
Taklampa i hallen
Antagligen ingen lampa till köket, nöjer mig nog med lysrören.
Persienner till kök och vardagsrum, kanske Eller bamburullar eller nåt.
Vattenkokare (som jag inte minns om jag har önskat mig i födelsedagspresent)
Ny mikro, men det är ett lyxproblem
Place mats till matbordet
Soffa (men jag har ju en perfekt på lut)
En Bennohylla till mina DVD:er (Blocket igen)
Två vita tvättkorgar
Vita tjocka handdukar, både hand- och bad-.
Slaskhink till köket
Nån hylla att ha ovanpå bänken i badrummet där jag kan ha tvättmedel och annat.
Låg TV-bänk
Kanske ett sängbord, om jag inte är för snål
Dator (gulp! Pengarna alltså) och skrivare
Lite blommor till fönstren

Tror det var allt. Inte så lite! Jaja, jag får leva på matförrådet, förlåt maGförrådet :) Mikael köpte förresten en jättevacker mörkröd begonia eller vad det kan heta, och Remi, kakor, äpplen, frallor, juice, risifrutti och Magnum. Så att jag skulle ha mat i min nya lägenhet så det känns riktigt inbott. Risifruttina tog jag med mig hit, kakorna åt vi upp, men Remi och äpplen ligger kvar i lägenheten. Känns så flyttat när man har mat!

Mitt enda problem nu (förutom allt jag behöver köpa!) är att jag inte är ett dugg trött. Fel, sömnig, nej, trött, ja. Det har blivit fel på sov-signalerna eftersom jag är så hög efter att ha jobbat. Hög på insidan liksom, fast kroppen är ett litet torrt skinn.

Jag kan ju alltid tillbringa natten med att skriva uppretade blogginlägg. Jag kommer inte ens åt ikeas hemsida. Annars hade man ju kunnat glo där. Får väl ta med mig katalogen till sängen. Det låter underbart!

Tack, go vänner, för en underbar dag!

P.S. Min granne (som jag inte ens såg själv) lånade mig sitt parkeringskort i en månad när han ska vara borta! Jättejättesnällt! (fast nån annan granne, som inte visste att jag hade fått det, såg väl när han åkte och använde själv platsen. Men vi kanske kan slåss om saken!). Jag kommer att trivas nåt så grymt bra här, så är det! och t o m förrådet blir fint som snus! Jag ska meddela er när stället är färdigt för officiell invigningsglutt!

1 kommentar:

Monica sa...

Härligt! Stort grattis!