Tacksam!!!

Förutom att Mikael kommer hit efter jobbet, är jag tacksam för så många saker idag. Idag fick jag avin för nästa månads räntebetalning på bolånet. Lite mer än 300:- mindre än den här månaden! Och ja, är numera på den nivån att 300:- extra gör stor skillnad i kassan. Dessutom kostar min tele-/tv-/bredbandsräkning INGENTING den här månaden eftersom telefonen inte fungerade i juli och de drog av pengar osv, så summan av kardemumman blev att jag fortfarande har pengar tillgodo hos ComHem. Återstår bara en elräkning, som jag inte får förrän i slutet av kvartalet. M a o passar allt så bra, nu när FK har extra långa väntetider och handläggningstider osv, och jag inte har fått något bostadsbidrag än. Förra månaden köpte jag ju massa saker som persienner och sånt, och hade alltså så mycket extrakostnader, att jag var tvungen att låna 2 000:- av pappa tills FK ger mig pengar, men den här månaden verkar allt bli så mycket billigare för mig! Och så sparade jag ju ca 5 000:- när jag istället tog över pappas dator och han tog över Ellens, så det är ingen ände på alla välsignelser. Ska bara ta itu med att få lägenheten i riktig ordning, och gå till läkaren med de elaka utslagen på benet. De blir inte mindre!

Inga kommentarer: