Höstens stövlar, tydligen

Om det är nåt jag älskar mer än skor, så är det stövlar. Tydligen har jag brist på sysselsättning (eller kanske brist på ork att sysselsätta mig med det jag borde), för här kommer min recension (tydligen säger Freud mig at jag borde hålla på med nåt som har med ord att göra, för jag kommer inte på vad recension heter när det handlar om stövlar) av de 19 stövlar som presenterades i Expressen som "höstens:

1. Bruna stövlar i Peter-Pan-modell, Wedins, 599:-


AK: Om man är Peter Pan, så.

2. Bruna stövlar med rundad tå och hög klack, Novita, 2000:-

AK: Lite för Sofi Fahrman för mig

3. Bruna stövlar med liten klack, Jerns, 1699:-

AK: Snygg stövel, ful klack

4. Bruna stövlar med guldspänne, a Pair, 4199:-

AK: Rätt OK

5. Chokladbruna mockastövlar med spänne, Scorett, 1799:-

AK: Nä. Men små fötter ser det ut som man får.

6. Cognacsbruna stövlar, DonDonna, 1495:-

AK: Okej då, om jag måste. Cognag är ju fint.

7. Höga svarta stövlar m spännen, Skopunkten, 399:-

AK: Säger inget så har jag inget sagt. Nån läsare kanske har såna här...

8. Svarta blanka skinnstövlar med mellanhög klack, Rizzo, 2495:-

AK: Nu börjar vi närma oss.

9. Svarta blanka stövlar i ridstövelmodell, Rizzo, 1995:-

AK: Vill ha. Lite för blanka för att vara perfekta, men rätt bra! (Ska jag behöva kämpa den här vintern också med om jag ska köpa ett par skinnstövlar eller inte? Mina svarta höga är i "plast", men jag har däremot ett par bruna höga i skinn, och ett par i cognac. Behöver man då ett par svarta _i skinn_ också???)

10. Svart klassisk stövel med mellanhög klack, DonDonna, 1495:-

AK: Riktigt, riktigt snygga. Toppbetyg! Bäst av alla här! (Men mina söndagsstövlar från Mexx är faktiskt ännu snyggare! Fast de här har rätt höjd, mina är 5 cm för låga i skaftet om man ska vara petig...)

11. Svarta klassiska stövlar med liten klack, Vezzano, 1295:-

AK: Jag har redan haft såna här stövlar, PÅ 80-TALET!

12. Svarta punkiga stövlar med störning, Bianco, 800:-

AK: Har alltid undrat vad punkarna hittar sina kläder. Säga vad man vill, men de har utvecklat sin smak till fulländning!

13. Svarta stövlar i mc-modell, Ellos, 499:-

AK: Jaja.


14. Svarta stövlar med hög klack och halvspetsig tå, Din Sko, 499:-


AK: OK, men lite för tuff klack för mig. Ni yngre förmågor, varsågod. Inte på en snart 40-åring.

15. Svarta stövlar med quiltat skaft, Duo, 1850:-

AK: Kanske nåt för Kreativa Kvinnor?

16. Svarta stövlar med rynkat skaft, Nilson, 599:-

AK: Har man haft ett par stövlar med rynkat skaft en gång förr är det nog. Mina var i vinröd mocka. Med hjärtan i skinn som hängde på skaftet. Hade dem på Varlaskolan 1984.

17. Svarta stövlar med resår och konklack, Scorett, 1699:-

AK: Klacken är lite för giftig. Det ser inte ut som en snäll människa har såna klackar. Sorry.

18. Spräck budgeten med Christian Loutoutin, 9000:-

AK: OK, visserligen vore det coolt i ett parallellt universum att ha ett par såna där skor med röd undersula, men inte för 9000:- De var faktiskt inte varken 7 eller 8 tusen kronor snyggare än de andra. Snarare var de inte snyggast alls. Såna får nog stjärnorna hållas med. Fast det är möjligt att skinner luktar helt förföriskt och att de är så sköna att man inte förmår ta av sig dem. Nånstans måste ju pengarna hamna, om de nu itne gör det i utseendet så kanske i komforten. det uttalar jag mig inte bestämt om.

19. Eller köp dessa nästan likadana från Wedins för 699:-

AK: Expressen tyckte i alla falla man skulle köpa dessa istället för Louboutins. Tycker jag också. Fast ta bort "bältet" annars ser de ut som om de kommer från Josefssons. Eller lägg på några extra hundringar och köp nr 10.

Eller, om man nu måste köpa ett par stövlar från Ellos, som i exempel nr 13, varför köper man då inte ett par snygga???? Bara å blunda å peka.

Björn Borg i skinn, 1395:-



899:-


DGM skinnstövlar, 1195:-


1095:-


1099:-


Eller från mitt gamla goa target, där skorna inte kostar nåt alls, nästan:
$32.99


$36.99

Nuff said.

Inga kommentarer: