Inredning

För det första har jag ju aldrig trott att svart och brunt är särskilt snyggt ihop, men kolla på detta "badrum" från Expressen:



Sen funderar jag extremt allvarligt på att köpa denna till min hall. Egentligen vill jag att den ska vara stående, men det funkar väl nästan det också? Lite helgerån att ställa en -- visserligen reproduktion men ändå -- tavla upp som är målad som liggande. Klimt är cool. (Tavlan är ny och finns för 599:- på IKEA. Alternativet är ... nån hylla av nåt slag, smal, eller en tidskriftshängare eller nåt annat halvtrist. Men tavlan har ju PERSONLIGHET! Ni hör vad jag försöker övertala vem som än är emot mig!)

Sen säljer nån ett par bokhyllor på blocket. Platsbyggda och handsnickrade osv. Grymt snygga. Fast inte så värst stor skillnad mot IKEA:s Liatorp, men det är väl det som är grejen -- "inte så värst stor skillnad".


Sen ska jag ha en lampa ovanför matbordet. Jag har ju lysrör över köksdelen, så det går ingen nöd på mig. Men eftersom jag ska till IKEA på lördag måste det fattas ett beslut. Funderar mellan följande:

Laura Ashley-lampa, 500:-


Gospel, IKEA, 399:-


Minnen, IKEA, 199:- (men är det värt att spara 200:-. Nej. Jag har svarat mig själv.)


Molnig, IKEA, 199:-. Fast den skulle jag få spraymåla i silver istället först. Blaj.


Hmmm. Att man måste bestämma sig?!?!? Laura Ashley för 500:- eller IKEA för 400:-? När man ställer sig frågan så, så låter det ju enkelt Kvalitet framför var-mans-looken? Men LA-lampan är i Nacka, och dit ska vi ju inte... Vem vet om den ens finns kvar. Ni rusar inte å köper den nu, det säger jag er!

Fast nu när jag har suttit här och dividerat med "hela nätet" känner jag nog ändå att det är IKEA-lampan jag helst vill ha. Är lagom uppstudsig utan att vara övermodern, och har ändå vissa klassiska drag. Och silverfärgen passar perfekt. Good, that's settled!

Inga kommentarer: