Mera bra saker

Igår var en trevlig dag. Var t o m på söndagsskolan! Det känns så romantiskt att sitta bredvid sin love i kyrkan. Med hans arm om en. Mmmmm! En karl i kostym är väl allt man behöver?

Middagen blev också lyckad. Hade för länge sen hittat ett recept på cheesecake på Maries mat, men det blev lite halvt om halvt nåt annat -- gjorde chokladbotten istället och upptäckte till topplagret att min gräddfil var dålig, så i panik tog jag meze-yoghurt istället. Men det blev bra! Hallon och choklad är ju det bästa äktenskapet. På Martha Stewart, där jag gick igenom ca 8 cheesecake-recept, hade de dessutom inte ett paket Philadelphia, utan 900 g, vilket motsvarar antingen 4½ vanliga paket eller 3 xtra stora. Allt ska visst vara stort i Amerika, så det blev en försvenskad version. Fläskfilén var också god, "selv om den vaer dansk", och det gick ingen nöd på oss.

Fick mig en privat läxa om viss sorts rättfärdighet också, och en lika privat välsignelse till hjälp med kroppen. Det var en underbar dag. Sa jag det?

Och jag hade min Esprit-klänning på mig, den som mamma säger att jag ser lite tjock eller åtminstone Dolly ut i. Men eftersom jag nu har resignerat inför faktumet att jag just nu faktiskt ÄR lite tjock, så hade jag på mig den.

Inga kommentarer: