Vetenskaplig surfning

Har nu suttit på flera department stores och "köpt" kläder, skor, väskor och accessoarer de senaste dagarna. Vet inte om väskorna på Bloomingdale's var snyggare än de på Target. Kanske i verkligheten, om de ser skinniga ut istället för plastiga, i så fall.

Jämför själva:

Marc Jakobs $1025
Eller nån av dessa från Target för $29.99 eller $39.99.
Tja, Marc Jakobs ser ju ut som om skinner är mjukare, men tusen dollar mjukare??? Jag tror nog inte jag kan fatta hur man kan vara så rik. Jag menar, man måste ju ha många väskor! Och kläder som passar till väskorna. Så det handlar inte om en engångssumma på 6000:- (för en väska??? Jag skälver fortfarande!).

Fast okejdå, om jag hade pengar skulle jag kanske köpa följande från Bloomingdale's:
Urläcker klänning för $173

Kalvskinnskor för $195 (de är nog mjuka att gå i! Skopunkten, släng er i väggen...)

Och en liten nätt, matchande Burberryväska för nätta $550.

Eller följande något mer färgstarka outfit: En grym klänning från Elie Tahari för $348

Med matchande Kate Spade skor $328

Och Mulberryväska $2 995. Det är dyrt att ligga på topp.

Inte ens en sån här till synes enkel kreation är billig. Men så är den i taft (tänk er ur hur den måste låta, mmm!) och designad av Ralph Lauren. Din för det facila $230.

På billigare JCPenney hittade jag bl a följande:
För dagar när man vill gå bekvämt: Helt OK.

Och även om kläderna kommer från Macy's (som nedan) istället för the dollar store, så kan ni inte inbilla mig att jag skulle se så här snygg ut i kofta och blus:

Jo, kanske om jag fick de snygga skorna också.
Men så här snygg skulle jag DEFINITIVT vara i den här baddräkten.

I nästa affär, Nordstrom, som de är så stolta över i SLC, fast som jag tycker har totalt overpriced tantkläder, började jag däremot göra mig en filosofisk bemärkning. Se om ni tänker samma som jag om dessa bilder:
Tjock tjej i oformligt tält. Typiska tjock-kläder. Förnedrande.

Men sätt på samma sk tjocka tjej nåt snyggt, och se så grann hon blev!

En annan, lika snygg tjej -- fetching!

Och visst föredrar ni den runda kvinnan framför den smala? Jag gör det, men det hade jag aldrig trott att jag skulle.

(Man kanske skär sig på henne om man kommer för nära i vattnet?)

Samma igen. Vem ser intressantast ut? Plankan?
Eller hon med kött och erfarenhet på benen?

Ni smala läsare får mer än gärna glädja er åt att ni inte har några valkar. Men nu är det jag som bestämmer tonen. Ibland är inte less more!!!

Fast till slut kan jag inte avgöra. Armarna är lite magra, men det är snyggt att vara slank i en snygg klänning (som inte kramar figuren)
Men det är också grymt snyggt att se ut som om man har lite attityd och självkärlek!

Jämför förresten ovanstående klänning från Nordstroms för $178 med den svarta RL-klänningen för $230 ovan. Se då även nedanstående från www.bestbridalprices, där den visserligen bara finns i vit i strl 6, men då för $135.
Fast annars kan man ju köpa en på kinesisk fejkmarknad. Eller en svart omlottblus för 198:- på H&M med en svart kjol till.

Jag vet nog hur de gör. Mina kanelkringlor kostar 13.90 i Borås, ca 29 på Vi och 33 på Konsum. Det är vi som blir lurade! Vi som har behov av både kanelkringlor och vackra kläder. Ni andra är nog safe. För hushållspappret skiljer det bara 2 spänn på.

Inga kommentarer: