HA! Vilken "morgon"...

Tog långtidssömnpiller igår (alltså inte bara insomnings-), vilket gjorde att jag sov måååååånga timmar. Gott!! Men det gjorde också att jag bara precis hade gått upp ur sängen och klätt på mig mysbyxor och sweatshirt kl 15.30. Hade legat i sängen och läst och löst korsord också, så jag _vaknade_ faktiskt inte då. Men till saken hör att M ringde och sa att Karolina och Paul var färdiga i templet och att han skulle hämta dem och att de kommer förbi, kanske på lite glass. Ojdå.

1) Igår var det visst nåt om svett som rann på ryggen. Och jag orkade inte duscha i morse, var ju stel som en pinne efter shoppingäventyret igår. [Suck!]

2) Och inte har jag städat badrummet på flera veckor. Har vispat ur toan, men inte städat handfatet och spegeln på länge. Hittade dessutom inte svampen, så jag städade med handen och en wash cloth som jag tror var rätt ren.

3) Hann aldrig plocka ur diskmskinen så den smutsiga disken fick bara stå i diskhon. Hann däremot spruta medel på bänkar och diskbänk och spis och det där glasgrejen som går ner ovanför fläkten. Skrubbade/torkade så armen blev halvt lam.

4) Tömde papperskorgar och gick iväg och slängde sopor.

5) Körde ett varv i hela lägenheten med Swivel Sweepern. Inkl på hallmattan som är beige och drar till sig saker. Och den runda Ringum-mattan släpper som sagt rätt mycket millimeterstora ludd, och de hamnade på utsidan av dammsugaren och följde med till badrummet. Grr!

6) Hann också byta kläder.

7) Och stå fem sekunder på balkongen och kyla ner mig en halv grad.

8) Men däremot inte sminka mig, och bara precis borsta håret och spraya fast det i sitt halvunderliga tillstånd.

9) Hann inte ta undan vinterkläderna som jag tog in igår i två banankartonger.

10) Men hann däremot slänga den halvsorgliga persiljeplantan och ta bort det som inte ska ligga på matbordet. (Tror jag la nåt i hörnskåpet som det är bäst att jag tar ut innan jag har glömt var jag la det.)

11) Och spruta medel på och torka av soffbordet.

12) Och välta cellon så den åkte i golvet. (Den klarade sig!)

13) Och försöka skaka av fleecepläden som ligger i soffan (den får massa Ringum-ludd från mina tofflor på sig eftersom den ligger i "fotändan" av soffan) men det gick inte så jag vände den ut och in och vek ihop den igen.

14) Vräkte in den rena tvätten från badrummet i underklädeslådan i garderoben. (Which reminds me att jag kan lägga in grejerna på rätt ställe nu.)

15) (Som väl var hade jag redan bäddat sängen)

16) Och torkade av en piedestal som såg hemskt dammig ut

17) Men hann inte sminka mig så mina läppar var vita

Allt detta på 25 minuter. Det där med "styvbarn" är inte helt enkelt. Man vill inte precis att hon -- första gången hemma hos mig -- ska tänka:

a) Vilket schabbigt åbäke till flickvän du har, pappa
och
b) vilket stökigt hem hon har

Men de fick i alla fall glass, och lägenheten såg rätt OK ut. Jag har varit vackrare, men så noga tittar de nog inte. Vi hade trevligt i alla fall. De är bra människor.

En bieffekt är att jag har mjukat upp kroppen. När jag gick och hämtade posten (före Telefonsamtalet som satte igång paniken) så gick jag som en hundraåring. Men nu är jag så vig så... Vig och öm :)

2 kommentarer:

Monica sa...

Hahaha! Jag säger då det, nu är det dags att du gör något åt din skrivartalang.

AL sa...

Det låter som du och jag skulle kunna ha städfirma ihop. Vi kör med samma tekniker. Fast dåligt betalt skulle vi få förstås. (Styvdottern gillade ju ditt hem så det lönade sig att kämpa)