HÖG som ett hus!!!

Såg idag en likadan 2:a som min, förutom att min ligger på nedervåningen och har uteplats fram och trappa ner från balkongen bak så man kan odla trädgård om man vill.

Killen som bor där nu (det MÅSTE vara en kille...) har valt lite ljusblåa tapeter mm, så min är helt klart finare, även utan min eminenta inredning. Dessutom har jag rostfria vitvaror i köket och han saknar diskmaskin. Ni kan se hans bilder här.

Grejen är att mäklaren vill ha mer än 100 000 mer än vad jag gav för min för ett par månader sen. Och då har nån bott där i två år! Och dessutom säger de att september är bottenläget prismässigt (det behöver inte vara sant förstås).

Hur lycklig kan man vara! Jag är fattig som en kyrkråtta med 2500:- mer i boendekostnad än i Borås, men så bor jag fint som snus också! Och inte gjorde jag nån överilad affär utan jag lär få tillbaka mina pengar, kanske t o m så det räcker till en liten bil också (om jag nu tar körkort, "lektionerna" ligger helt nere i väntan på att jag ska bli lite bättre ås jag orkar). Weeeeeeeeeee!

Och så ska Mikael och jag på Hus och Villamässa på fredag. Sååååå roligt! Jag ska INTE köpa med mig 5 kg inredningstidningar för en tia styck som jag gjorde förra gången. Jag vet att det knappt är några inredningstidningar förutom Allt i hemmet, Hem & Antik och Gods & Gårdar som jag gillar.

P.S. Eftersom jag var lite labil efter läkarbesöket igår köpte jag blommor. Borde verkligen fota lägenheten nu när det står färska blommor överallt. Kanske kan ta mig i kragen i morgon. Fast då måste jag vara säker på var jag vill ha tavlor mm. Men det vore roligt!

Inga kommentarer: