Högprästfest

Igår kväll var jag och Mikael på högprästfest för Handnes församlings högpräster med respektive hemma hos Bertilsons. Det var roligt att:
- se Bertilsons hus. Är ju lite förtjust i herrgårdar, så det fanns några ytor att dregla över
- umgås med halvkänt och helobekant folk (ja, faktiskt var det roligt!)
- vara på något så helt ovant som en högprästfest
- fnissa när jag var för ung för att känna igen några av allsångslåtarna. Fast Krakel Spektakel kunde jag nästan bäst å andra sidan :)
- höra dikter av coola Ruth Wirén, särskilt en om Emma i Skåne som hon kunde utantill. Bland liknande berättelser lurar det en oskriven bok.
- se Göran Wern i smoking, sjunga med både operarösten och jazzrösten.

Nu orkar jag inte komma på fler saker som var roliga. Det räcker med ovanstående antar jag? You get the message? "Det var kul."

Inga kommentarer: