trio i triss

Tre saker jag går igång på:
- snygg inredning -- jag och Ernst går igång på det bägge två:)
- en vacker röst
- goda lukter, t ex kanelbullar, nytvättat, nyklippt gräs etc

Tre saker jag inte kan vara utan:
- säng
- medicin
- Mikael

Tre saker jag ångrar:
- den där extra biten cheesecake
- alla gånger jag inte lyssnat på kroppen
- inte så mycket för övrigt. Försöker antingen inte göra sånt jag ångrar eller komma över det sdå fort jag kan.

Tre saker som gör mig glad:
- Mikael
- andra människor jag tycker om
- mitt hem

Tre saker som gör mig arg:
- dumhet kombinerat med brist på ödmjukhet
- fräcka och manipulativa människors beteende
- folk som förgriper sig på andra, särskilt på barn

Tre människor jag beundrar:
- Marjorie Pay Hinckley
- Jane Austen
- mig själv faktiskt. Jag tycker jag är rätt OK. (Därmed inte sagt att jag är trea i världen, men jag duger!)

Tre saker jag skulle vilja göra:
- det här är en barntillåten blogg så ni får gissa själva
- må bra och vra pigg och orka
- författa och få betalt för det

Tre maträtter eller ingredienser i köket jag gillar:
- lök/vitlök
- tomatsås på burk, gärna Lidls billiga som är supergod
- crème fraiche
Med dessa tre kan vad som helst bli till mat. Kanske t o m lever, men jag tänker inte prova.

Tre TV-program jag ser:
Nja, ser inte så regelbundet på TV, men gillar följande:
- Äntligen hemma
- Roomservice
- House kanske?

Tre saker jag har med mig i handväskan:
(Förutom plånbok, mobil och husnycklar såklart)
- läppglans
- mediciner
- halstabletter

Tre saker på önskelistan:
- gifta mig med Mikael
- bo vackert
- bli frisk

Tre bloggar jag inte kan vara utan:
- denna
- min nya (se inlägg typ imorgon)
- ???
(Jag vet att var meningen att man skulle säga vilka av ANDRAS bloggar man inte kan vara utan, men jag vill inte skriva Blondbella såhär så ni kan se det och döma mig, eller nåt...???)

Inga kommentarer: