Värsta hemmafrun

Idag har jag lagat gammal husmanskostmiddag (kokt fisk med äggsås -- mmm!)
och sen svängt ihop en äpplepaj (hittade "Yamagushi-receptet" utskrivet på sån där gammal skrivare att det var hålrader vid sidan av papperet!). Eftersom 1) ugnen var varm gjorde jag även bananmuffins på mina uråldriga bananer, och eftersom 2) Yamagushin var färdig fortare än det stod på receptet stängde jag av värmen och hade bara lampan på. Efter 25 minuter var muffinsen fortfarande rinniga, t o m ovanpå. Hmm... Ingen värme på. Sån bra hemmafru var jag :) Men sen blev de färdiga medan vi åt paj, så allt var frid och fröjd. Fast egentligen ville jag ha gjort hemmagjord vaniljsås också, men jag hade bara ett ägg kvar och orkade inte stå och röra i mjölk- och grädduppkok, så det fick bli en annan gång. Men jag är fortfarande i stadiet att det är rätt roligt att laga mat när nån kommer och äter med mig.

P.S. Lite patetiskt att jag kallar mig för värsta hemmafrun för att jag har lagat middag, paj och muffins. Det är ju vad vanliga hemmafruar gör medan de passar barn och tvättar och pratar i telefon. Men jag HAR tvättat idag också!

Inga kommentarer: