Gammalt å nytt

Gillar ju -- nuförtiden vill säga, förr var det bara gammalt -- när man blandar nytt å gammalt i lagom blandning. Fråga mig inte vad lagom är, men det ska nog kommas på fast antagligen inte än på ett tag. Ska känna in mig först.

Har sett nån sån här brasklapp höll jag på att säga. Ljuvliga. De finns att köpa på Cosas på nätet. Den händige virkar och broderar såklart själv.





Det finns också såna där härliga broderade tavlor som fanns i alla gamlas hem förr, fast med nya, travesterade ordstäv. Kommer inte på nåt nu, men jag minns att jag skrattade när jag såg dem. Fast det hjälper inte er. Sorry! Och inte vet jag var man får tag i dem heller. Men jag är ingen riktig inredningsbloggare, så jag får göra som jag vill -- bara läska med saker utan att källhänvisa så att säga. Tough luck, folks.

Inga kommentarer: