Mediokert skoinlägg (no pun intended; Våge)

När jag bröllopssurfade igår hittade jag ett inlägg som nån hade gjort om bästa respektive sämsta skoinköp. Got me thinking:

Bästa skoköp:

Tråkigt att det inte är något mer upphetsande än detta (borde ha haft nåt cool att berätta, t ex om jag hade haft ett par Christian Louboutin-skor, ni vet de som har röd sula):

Skorna jag har älskat mest var ett par jag köpte i SLC kanske förr-förra december. De är inte märkvärdiga, men sitter totalt som gjutna på foten (fast de börjar bli för trånga för sockor nu så jag får köra med nylonstrumpor i dem p g a ni-vet-vad). Skinnet är supermjukt, tån alldeles lagom fyrkantig för att vara fotvänlig men ändå hipp och sulan alldeles lagom tjock för att inte vara varken klumpig eller sommartunn. Tror jag betalade ca 20 dollar för dem. Ett fynd!



Sämsta skoköp:

Ett par högklackade röda skor med nån sorts slejf (som satt för löst) som jag hade som finskor i tonåren. Det var inte lätt att hitta skor till en ranglig 41-sko:a med en egen envis-som-synden skosmak som tyvärr var lika ful som envis. Dessa skor satt som Mimmi Piggs, exakt.



P.S. De skor som kommer att ha störst glädjebärande egenskap är såklart mina BRUDSKOR! Provade dem i söndags när jag skulle bli mätt på längden.

Inga kommentarer: