Mera mat

Igår var jag trött men ville inte äta popcorn till middag (jag hade ätit glass till frukost, eller rättare sagt för att få så pass mycket fart på mig att jag orkade göra riktig mat). Ju tröttare man är, desto mer behöver man de goda kalorierna, inte bara de onyttiga. Så jag tänkte att lax måste vara bra. Kokade en sån där avlång bit, kokade ris, skar laxen i småbitar, blandade ihop tillsammans med räkor, creme fraiche, en skvätt grädde, ärtor, dill och en sked tomatsås (så det skulle bli rosa), och kallade det för risotto, eller en rosagrön dröm!! Kan rekommenderas. Och det tog inte längre än att koka ris och innebar ca 5 minuters stående på benen. Det är nästan så jag säger att det är kul att laga mat!

Och "apropå ju tröttare man är", så har jag varit med om nåt spännande. Jag måste ha tagit nåt av mina reservsömnpiller men inte somnat utan gått upp och börjat arbeta. När jag skulle stoppa i diskmaskinen igår stod det nämligen saker där i som jag inte hade någon aning om hur de kom dit. Bl a en massa gamla konservburkar??? Och dessutom stod min verktygslåda (läs: Två skokartonger med fina etiketter där det står "Verktyg" och "Spik/skruv") i sovrummet??? Vet inte vad jag hade hållit på med på natten. Total minneslucka! Både festligt och lite läskigt på samma gång.

Nu ska jag göra mig i ordning och gå till centrum och klippa mig och kolla efter boleromönster i tygaffären. Kanske vågar jag också gå in till floristen och prata brudbukett. Men det känns så verkligt!!!! M retade mig härom veckan för att jag hade cold feet. Det har jag inte alls, men det är bara lite surrealistiskt att jag ska gifta mig!

Inga kommentarer: