Tagged again

TAG! YOU"RE IT! If I say your name, you have to do it too!


Who was the last male you talked to? Mikael i telefon ikväll

Who is someone that can always make you laugh? Nån som är helt onämnbar. Men bara om han anstränger sig.

What were you doing at 10am this morning? sov

What were you doing an hour ago? såg på TV

Do you plan on moving within the next year? Med allra störta sannolikhet kommer M och jag att bo i hans lägenhet, inte i min, så ja.

Are you wearing anything on your feet? strumpor och tofflor

What are you looking forward to in the next 3 months? gifta mig. ÄR DET BARA TRE MÅNADER DIT?????

Do you remember your dreams? Ibland

Where did your last hug take place? I min dörröppning idag när M hade släppt av mig efter middagen.

Have you been to a baby shower? ja

What cell phone company do you use? telenor kontantkort

What color is your hair brush? jämt svart

Do you watch the Super Bowl? blä!

What about World Cup? dito

Do you sleep with a teddy bear? Hallå? Är frågorna för barn eller?

What is the last movie you watched? Minns inte

What movie do you think everyone should watch? ???

What is your middle name? Elisabet

Do you have your future children's names picked out? Nä, det räcker med dem som finns.

What color is your mailbox? grön plast

Do you have to drive over a bridge to get home? nej

How many cars can fit in your driveway? haha, har ingen driveway.

Who was your Kindergarden teacher? minns inte. Ändå gick jag två år i lekis...

Are you taller than your mom? jäpp, med lite mer än en decimeter

Do you have any bruises right now? brukar ha det

Are you cold right now? inte precis

Do any of your close friends have kids? jaa

Do you know anyone who is pregnant right now? kanske tre pers, inga nära bekanta förutom Bettan

How many years older and younger than you are you willing to date? M är 10 år äldre. Och det gör inget. Men jag tänker inte leta efter nån i jämnare ålder :)

What brand are your favorite jeans you own? vet inte. tror det är Lindex bara.

What is the closest red object to you? En mapp bredvid sängen med bröllopsbilder ur tidningar som jag ska organisera, nån gång.

What is your favorite video game? ---

Do you play games on your cell phone? Sudoku för att vakna ibland.

Do you look more like your mom or dad? Pappa, men jag blir mer och mer lik mamma så när jag är 80 ser jag nog ut exakt som mormor...

Have you ever broken an pinata? ---

Do you have an iPod or Mp3 player? En Philips mp3-spelare som jag aldrig har använt eftersom jag köpte en telefon med mp3-spelare i.

Who was the last person in your bedroom? Räknas jag själv?

What are your plans for this weekend? Kanske åka till IKEA. Läsa dikt i kyrkan på söndag.

Have you ever crawled through a window? nån gång.

Do you lose your keys often? Har bara tappat en enda nyckel, och det är till lägenheten jag bor i nu. När jag flyttade in släppte jag ner min tredje nyckel i en väska/kasse, men hittade den aldrig sen.

How many keys are on your keychain? 1

When was your last encounter with the police? När jag hälsade på stavspresidenten (Ulf S) som var på besök för nån måand sen.

Do you sing in the shower? nästan aldrig. har svårt att multitask.

Do you always wear your seatbelt in the car? Jämt. Fast pappa tyckte jag hade blivit långsammare (smittats av M) på det här halvåret, men å andra sidan så har M smittats av mig också och är duktigare på det. Jag tycker det är korkat och själviskt att inte ha bälte. Så det så.

When do you start Christmas shopping? tidigt

Are you finished shopping? nästan, men jag ska göra några saker också, as in tillverka själv.

How many people are you buying for? M och mina syskon/ingifta och föräldrar.

What are you leaving out for Santa? Han finns inte så han får minsann inget å äta av mig.

Name 3 things you want for Christmas: Brudtidning, ett armband, sen har jag glömt vad jag önskar mig.

Are you traveling this year? nej

If so, Where to? Jo, ska till M:s mamma på juldagen, om Västerås räknas som traveling.

What kind of stockings are hung at your house? ---

Do you have a fireplace/chimney? Nej

Favorite things to get in your stocking? ---

Any family traditions? brynkål, eller heter det brunkål? Det är mest maten som är en tradition hos oss. Vi är inte så traditionsbundna. Men mamma försöker få oss att läsa julevangeliet men nån ska alltid säga krubba på finlandssvenska och så förstörs den fina stämningen. Om man nu kan kalla det en tradition :) (det är f ö en long story)

What foods does your family have every year at Christmas? nu blir jag huingrig! sill, ägghalvor och potatis, skinka, köttbullar, prinskorv med kryssändar, rödbetssallad, potatissallad, brunkål, vörtbröd med ost. Julmust. Vet inte vad jag har glömt. Apelsinris till lunch har jag för mig.

Who is the most fun to buy for? M

Who is the easiest to buy for? Ellen

Who is the hardest to buy for? M, det måste bli så perfekt

Who gives the best gifts? M!

Any movies/specials you have to watch every year? arapapa-arapapia...

Who passes out the presents? olika slavar varje år -- den som har råkat sätta sig närmast granen antar jag

Main stores you have shopped at this year: CDon

What kind of tree do you have? hade bestämt mig för att inte skaffa nån gran. Ska kanske ändra mig.

What are your 3 favorite ornaments on your tree? ha, jag har gett bort alla mina och måste i så fall köpa nya.
What adorns the top of your tree? A star

Do you collect anything Christmasy? nej

Whose kids are you buying for this year? inga alls

Can you name all 9 reindeer? vägrar

Ever watch Ernest Saves Christmas? nej, har däremot sett Carl-Bertil förra julen -- det var längesen!

What's your favorite Christmas drink? JULMUST! Den enda som räknas.

Do you like Eggnog? bara tanken på det får mig att rysa.

What flavor candy canes do you like? blä

When do you take your tree down? så fort det är nytt år åker allt ut.

Is Christmas still magical for you? Jo, på ett sätt.

What is your favorite thing about Christmas? Julsånger, tid med familjen: ledighet som man tillbringar tillsammans, maten

Do you donate at Christmas time? nä, men det borde jag...

Do you make sure to remember the TRUE meaning of Christmas? Har tänkt extra mycket på det i år faktis´kt.

How many nativity scenes do you have in your house? Tre. En i tyg i mitt sovrumsfönster (jättesöta hantverkade i närheten av Buffalo,NY), en pytteliten på spishyllan i köket, och sen den fina Willow Tree i vardagsrummet.

Have you been naughty or nice?
Snäll! Det är M som är naughty :)

Jag taggar inte nån för den här var rätt lång och jag vill inte tvinga nån. Men den som orkar vill jag gärna läsa om!!!!

2 kommentarer:

~Michaela sa...

Visst var den lång.....du tycker ju om taggning och jag visste att du inte kunde låta bli att svara =) Det var roligt att du "played along"
Kram

~Michaela sa...

och ja, polisen kom och frågade ut oss om halal slakten som hade pågått på pizzerian bredvid. hahahaha, rätt så roligt. Och vet du, nu håller jag ett öga på dem...fastän de har stängt (men jag är inte riktigt säker på att de har lagt ner helt och hållet) det kommer skåp bilar lite då och då. Jag känner mig som värsta Sherlock holmes! j/k