Drömmer

Jag drömmer om en viss lägenhet. Den har ekluckor i köket till skillnad från mina vita som jag har nu. Inte nödvändigtvis mina drömluckor (vill ha herrgårdskök) men man kan ha lite roligt när man drömmer:


Först skaffar man sig ett stort ekmatbord, t ex IKEAs Bjursta i ekfanér för bara 1895:- i megasize med plats för 8 stolar:

(eller så köper man sig ett genuint på Blocket, om man vill lägga ut några tusen till)

Sen toppar man med en fet kristallkrona


och några Äppletstolar eller andra gammaldags stolar från Blocket för att göra looken lite intressant. Man klär givetvis om sitsarna i Josef Franck-tyg.



Har man råd kanske man skaffar sig lite dyrare stolar, som dessa, som jag blev dödsförälskad i. De är inte dyra ändå, 700:-/st på Blocket. Modern touche på det gamla, det är grejer det!

Inga kommentarer: