Ny IKEA PS-kollektion

Sån tur man har att man är stockholmare (det har jag aldrig sagt förr!!), för redan 1 februari finns IKEA:s nya PS-kollektion med 71 nya produkter till salu (samt i Älmhult, om nån mer söderut får abstinens), ni andra får vänta till 1 april. Förra kollektionen kom för tre år sen, så det är lite buzz omkring det hela. Den här kom för några dagar sen.

Vet redan en sak jag vill ha: taklampan Maskros för 799:-.

Bilderna och priserna finns under press till höger på IKEA:s hemsida. Det finns tre produkter till, en röd trästol som heter Brygga, ett skumt tyg, och lite porslin, men jag får inte blogger att vilja hämta hem bilderna, så dessa har jag snott från SvD.

Övre raden från vänster
Bruise soffbord 1495kr, Pendel golvklocka 1495kr, Krona 149kr, Nybygge hylla 2495kr.

Andra raden från vänster
Skal fat 279kr, Källa glas 49kr för 3, Karljohan sidobord 599kr

Nedre raden från vänster
Veranda säng 5495kr, Svarva bordslampa 995kr, Mikkel väggdekoration 799kr, Maskros taklampa 799kr

IMHO (in my humble opinion) är det bara maskroslampan som är en riktig fullträff. Klockan är rätt häftig, skålen som ser ut som en krona har jag gärna också, och så gillar jag tanken bakom verandasängen, fast den ser förfärligt låg ut.

Inga kommentarer: