Blodtrycksrapport

Gick upp vid 8 imorse för att ringa neurologmottagningen som hade ringt igår. Sköterskan skulle ringa mig. När vet jag inte. Hon har inte ringt än. Men jag ringde vårdscentralen istället/också och beställde tid för blodtrycksmätning. 185/125 var det nu. Ska dit imorgon bitti kl 8 och sen få läkartid för (eventuell) medicinering.

Vet inte om det är meningen att man ska ta reda på varför jag har så illa högt blodtryck. Det verkar inte vara ME. Och SÅÅÅÅÅ fet är jag inte att det motsvarar de här siffrorna. Och jag är väl inte så åderförfettad vid 38 års ålder heller? Jag fattar i alla fall inte.

Nu måste jag sova. Sätter mobilen på väckning om tre timmar. Det blir bra.

1 kommentar:

Monica sa...

Hoppas du mår bättre! Det låter inte kul, det där. Högt blodtryck är något som hänger över mig med min släkthistoria, men än så länge har jag klarat mig.