"Couples share"

Hittade denna på min gamla missionärskollega Elizabeth Greathouses Facebooksida. Lite lik den jag satte in på alla hjärtans dag på den andra bloggen, men ni vet vad jag är svag för.

What are your middle names? Eftersom Mikael inte har så mycket tid att läsa alla mina många och långa blogginlägg längre så anser jag det vara säkert för min hälsa att avslöja att han heter Doris, förlåt Boris. Jag heter Elisabet.

How long have you been together? Sedan 13 dec 2007. Förlovade 18 okt 2008. Gifta ?????

How long did you know each other before you started dating? Ett halvår. Men vi hade tid att bli GODA vänner och det gillar jag.

Who asked who out? Typ Mikael, fast det var ett rätt ömsesidigt beslut eftersom vi hade biljetter till Real Groups julkonsert.

How old were each of you when you met? All denna matte!!! Han är född 60 och jag 70. Då borde vi ha varit 47 och 37 när vi blev tillsammans.

How old are each of you now? 49, nyss fyllda, resp 38

What did you do on your first date? RG-konsert i Linköping. Vi åt också middag och pratade maaaaaassa i bilen dit och hem. Och höll på att inte hitta tillbaka till parkeringshuset. Det var ett kul minne.

Whose siblings do you see the most? Mina.

Kids? Han har fyra. Supergoa!

What about pets? Nä för sjutton.

Did you go to the same school? Ha, nej.

Are you from the same hometown? Icke.

Who is the smartest? Mikael, fast jag är smartare på vissa områden.

Who is the most sensitive? Jag antar jag. Jag är ju tjej...

Where do you eat out most as a couple? Pizzerian och kinarestaurangen i VH centrum

Where is the furthest you two have traveled together as a couple? Linköping. Får se om bröllopsresan går längre bort.

Who has the worst temper? Mikael

Who is more thoughtful? Mikael. Fast jag är inte så dålig på att komma ihåg presentidéer.

Who does the cooking? Jag

Who is more social? Tja, bägge är lite asociala, men M kan nog låtsas bättre.

Who is the neat-freak? Ingen är ett "freak" men jag har nog lägre tröskel än M pga min hälsa. Som frisk hade jag diskat och torkat grytorna innan maten var uppäten.

Who hogs the bed? Vi får väl se.

Who wakes up earlier? Mikael, tveklöst!

Who has the bigger family? Jag har fler syskon men han har fler barn :)

How do you spend the holidays? Vi har bara firat en jul ihop och då var vi lite överallt på olika dagar.

Who is more jealous? Ingen.

Do you have little pet names for each other? Jag har precis kommit på ett som är jättebra! Får se om han gillar det. Doris är inte nån favorit hos honom så det brukar jag inte säga (men mina syskon gör det desto mer!)

How long did it take to get serious? Vet inte vad jag ska svara. När vi väl var tillsammans var det seriöst från början. Man är inte tillsammans på skoj när man är 47 och skild och 37 och på glasberget.

Who eats more? Mikael. Han är ju karl. Men jag petar inte i maten precis.

Who sings better? M har nog en vackrare röst tror jag, men jag sjunger nog bättre.

Who’s older? M

Who does the dishes? Oftast M, när han har varit här på middag vill säga.

Who snores? Ingen, hoppas jag innerligt!!

Who’s better with the computer? Ha! Gissa det ni, om ni kan. En humanisttjej mot en IT-konsult. Tough.

Who drives when you are together? Ha igen!

Who is the first to admit when they're wrong? Hmm, svårt. Kanske jag?

Who wears the pants in the relationship? Mannen är förhållandets överhuvud, men kvinnan är halsen och hon kan vända och vrida huvudet vart hon vill :)

Who has more tattoos? Det är oerhört jämnt mellan oss! 0-0!

Inga kommentarer: