Före och efter, borde fotat

Skulle verkligen ha tagit kort. Hade lite bacon i frysen, och grädde, mjölk, ägg och pasta. En wedge sallad, en konservburk med majs, en tomat, en bit dyr vintergurka. Nån sorts italiensk dipmix (3:-) som jag använde som dressing blandat med gräddfil. Det hade inte sett mycket ut för världen om man hade fotat det. Det är verkligen i slutet av pengarna! Mikael fick betala mitt läkarbesök igår för jag hade mindre än 140:- kvar på kontot... Men vilken middag det blev! Det är faktiskt inte klokt vad man kan åstadkomma med små medel. Det känns skönt att inte vara bortskämd. Pastan var inte Barillas och skulle inte ha kokat i 8 minuter, så det blev lite likt bambapasta, men ändå! Jag är glad att man faktiskt kan leva länge och gott på lite. Och så är jag glad att M inte är så knusslig utan gillar min mat.

Här en random bild från Flickr, som inspiration:


Dessutom har vi varit och kolla på en lägenhet idag. En fyra minus en vägg d v s nu en trea, här i området. Gott om plats. Ny, fräsch, med två balkonger. Sugen!! Mikael gillade den också. Så då ska vi bara sälja våra två lägenheter först då. Nån som vill ha en fin 2:a i VH och en 4:a i Vendelsö?

Inga kommentarer: