Vackra kläder, vackra teckningar

När jag ser såna här teckningar önskar jag verkligen att jag kunde rita och måla. Jag drömde i mycket unga år om en karriär som designer, men det föll på att jag varken är edgy eller fantasifull nog eller kan måla nog bra, eller är tillräckligt intresserad av kläder och mode. Med andra ord föll det på typ allt :) Men jag säger inget om mina egendesignade och egensydda Bolliadenbalklänningar. Minnet av dem ska hållas glömt.















Fler på Design is Mine.

2 kommentarer:

Rob & Ellen sa...

Så du menar jag får inte berätta om den blå klänningen, sydd i fodertyg, som bestod av puffärmar, (och visst var det någon krage på också?) en "kropp" som var lika med en tygkorv utan insömnad, tills man nådde knäna, då det plötsligt exploderade i en vild kaskad av tyll och ryschpysch, och som sträckte sig ned på halva vaderna? Den var en klassiker! Även om jag bara var några år då kommer minnet av denna skapelse aldrig utsuddas ur mitt minne.

Anonym sa...

Du glömde axelvaddarna... Och ja, den hade en vit spetskrage. Och det där längst ner på kjolen var faktiskt riktigt "fresh", för det var en ballongkjol. Inte bara rysch och pysch helt oplanerat. Usch för ditt goda minne...