Släkt???

Har varit och firat Thomas som fyller 25 idag. Trevligt! God mat också, och gudomlig tårta. ICA:s moussetårta, tror det var skogsbär. Bröllopsvärdig! (Jag är visst enkelspårig?)

Det som slog mig var att jag satt där med Mikael, Kristina, Thomas och Johanna (Jonathan är i Italien en vecka), Kristinas föräldrar samt Thomas kompis Stephanie, och förutom Stephanie så var alla andra släkt med varandra. Eller, DET slog mig inte, utan det som slog mig var att de är "främlingar" för mig, såtillvida att det inte är mina släktingar, sådär som folk brukar vara som man firar födelsedag med och som man har känt hela sitt liv sen barnsben. Men ändå ska de ju BLI mina släktingar. Lite weird. Vissa saker är nog enklare att greppa när man är 20 och knappt har hunnit vänja sig vid sig själv. Nu är det liksom ett helt livs levnad som måste "tränas om". Nya människor att kopplas ihop med. Jag vet, ni är alla vana vid det vid det här laget. Men för mig är det nytt fortfarande. Trevligt, men nytt.

Inga kommentarer: