Känner jag inte mig själv???

Har gjort ett sånt där "Hur väl känner ni...?"-test på Facebook. Ellen (som inte har nåt eget FB-account, loggade in på Robs) och fick 60% och protesterar att jag inte känner mig själv. Det trodde jag? Här är frågorna och mitt resonemang bakom svaren. Se om ni inte håller med mig!

1) Of all these places I have lived, where would I most like to return?
a) V Frolunda, Sweden
b) Kungsbacka, Sweden
c) Basel, Switzerland
d) Warrington, England
e) Boras, Sweden
Givet. Längtar efter att åka dit som turist.

2) Which is my least favorite Jane Austen novel?
a) Sense & Sensibility
b) Persuasion
c) Northanger Abbey
d) Emma
e) Mansfield park
EK trodde NA, och den gillar jag inte heller, men den är i all fall kortare!

3) What do I fear most?
a) Failure
b) Asking for help
c) Spiders
d) Making phone calls
e) Wasps
Är väl rädd för allt ovan, i olika grad. Möjligtvis är jag mer rädd för getingar än telefonsamtal, Men det tror jag inte.

4) Which has not been a dream of mine?
a) Para-glide
b) Turn a big room into a walk-in closet
c) Sing a solo
d) Be an Olympic gymnast
e) Win the Nobel prize
OK, om jag hade världens röst skulle jag kanske inte avsky att sjunga solo, men det har jag ju inte. Men det har aldrig varit en särskild dröm att sjunga just solo. Och när jag var tonåring drömde jag om att göra massa häftiga saker. Det värsta jag har gjort är åka fallskärm efter båt. Men jag har drömt om allt det andra.

5) What is the least I've weighed? (in grams)
a) 2000
b) 2400
c) 2800
d) 3200
e) 3600
Föddes på 2400, gick ner till 2000. Fråga mamma.

6) I love best:
a) A glass of cold milk
b) A surprise activity
c) Being stress-free
d) Being in nature
e) Reading a book
Om jag är stressad har jag inte så mycket ro att läsa. Jag kan må bra utan att läsa en bok, men jag mår inte särskilt bra när jag är stressad.

7) I would most like to be able to
a) Sing well
b) Write well
c) Sleep well
d) Kiss well
e) Play sports well
Nöden har ingen lag. På andra plats sing well, för jag tycker redan att jag write well. M har aldrig klagat på oskulerandet och la musique m'a sauvée du sport. Solklart.

8) What is the order of my siblings?
a) Brother, me, sister, brother
b) Brother, me, brother, sister
c) Me, brother, sister, sister
d) Me, brother, brother, sister
e) Sister, me, brother, brother
Inget å diskutera.

9) What do I love most in my apartment?
a) Min rostfria dishwasher + my books
b) Grandpa's African woman + Willow tree statuettes
c) My crystal chandelier + my hardwood floors
d) Indoor flowers + well-kept little garden outside
e) My antique black typewriter + Lizzy & Darcy statue
Den här var lurig, för jag älskar allt ovan, förutom att jag inte har någon well-kept little garden (bara "kunde ha..."). Men diskmaskinen och böckerna ger nog mitt liv störst pluspoäng.

10) What fast-food restaurant do I prefer?
a) Subway
b) Max
c) Wendy's
d) Kentucky Fried Chicken
e) Sbarro
Inte heller nåt att orda om. Pasta och pizza med brödig botten slår all annan fast-food. Lätt.

Har jag rätt eller har jag rätt?!?!?

Inga kommentarer: