Tröskverk no more

M var här idag. Längesen. Chockade mig själv med att orka göra tacos. Skar stora bitar... Han återgäldade tjänsten (förutom genom hans sedvanliga kökstjänster -- och så hittade jag lite döda grönsaker i skräpkorgen som han hade rensat ur kylen åt mig) genom att hitta felet med varför datorn har låtit som ett tröskverk i 1½ år. Ett av felen. Först tog han bort grejer och förundrades över att datorn liksom har ett eget liv och kör grejer man inte har bett den om. Han tog tempen också och när processorn var 77 grader stängde han av datorn. Vid 80 börjar grejer dö. Typ. Jag förklarar som jag har förstånd till.

Han öppnade också datorlådan och hittade ett seriöst lager med fint damm på ena fläktens galler. Det var grått, inte "randigt", om ni fattar. Vi pillade en bra stund med en pincett och sen blåste han med sugrör (jag har ingen dammsugare som suger utan bara en Swivel Sweeper) så han fick tillbaka hostan av allt damm som yrde upp. Sen höll han datorn uppåner över slasken och skakade försiktigt. Det kom ut mera damm och han var så manlig och stark. Jag är faktiskt inte ironisk nu, även om det låter så. Sexigt men en man som fixar saker (vad var det lilla Elsa sa om sin kärlek Rob: "Lob sixa" [om m&p:s video?]). Sexigt och underbart också med en man som hjälper en. Nu är datorn så tyst att jag inte känner igen mig i mitt hemmaljud. Den har låtit så mycket att man inte har kunnat prata i telefon i sovrummet när den har varit på. Vilken tystnad! Vilken man!

Har bytt min skärmsläckare till rullande remsa med orden "Mikael bäst i världen".

1 kommentar:

Monica sa...

Det är så det ska va'!