Hemafton mm

Idag var jag med Mikael på sakramentsmötet i hans församling igen. Underbart att orka ta sig till kyrkan. Tack för skjutsen, pappa, och Mikael. Högprästerna sjöng och det var "mäktigt". Manskör är grymt! Sen saknade jag min egen församlings vittnesbörd, men nån måtta på kraven får det vara.

Sen sov jag middag och vid 6-tiden ringde M på och väckte mig. Han såg äntligen att jag verkligen är så svår att väcka som jag påstått. Det där med att vakna och att sitta vid datorn och jobba en minut senare är inte riktigt min styrka. Han såg hur det tog en kvart innan kroppen fattade att jag inte sov längre. (Om jag nu hade sovit -- jag minns ett antal vändningar i sängen...)

Det blev Kungsörnens fibermakaroner och köttfärssås på min sista lök och min tredje sista vitlöksklyfta. Snart kan det inte lagas nån mat alls här hemma. Makaronerna var sådär. Det finns nåt märke som har en sort som heter vit fiber och den är bättre.

Mikael hade med sig chips och vi dippade lite. Men mina grönsaker hade dött.

Vi pratade och såg på kyrkfilm. Mikael kom inte ihåg om han hade sett Johnny Lingo, och då har man INTE sett den! Vi hade rätt många åsikter efteråt ("ursäkta min fru, hon ska gå och hämta vatten nu" mm) men huvudtanken att kärlek får en att växa är ju god. Sen såg vi lite mindless entertainment i form av Singles' Ward, och den var rätt mindless. Men en gnutta entertaining också. Jag tror jag är för gammal för sånt. Tycker synd om folk som inte ser mer i kyrkan än "kulturen" i filmen. Futtigt.

Sen pratade vi mer innan vi tog oss samman och skildes åt.

Tror jag såg M stoppa in en burk med rester i kylen. Det är lika tokigt med mina mattider som med mina sovtider. "Middagen" förut var min frukost och detta är lunch. Bara ett halvt dygn för sent...

P.S. Älskar min väderstation. 11,1 ute, 23 inne, risk för regn imorgon. 10 spänn. Guld!

P.S. Har haft ont i huvudet hela veckan. Kan vara vädret. Här om dagen försökta jag höja ögonbrynen men det gick inte. Idag provade jag igen, och lyckades. Typ. Vet inte om botoxen börjar försvinna (den håller sig 3-6 månader), eller om jag höjde ögonbrynen med andra muskler liksom. Får ha koll. Hur som helst så har jag blivit påmind om hur jag hade det förr, och jag är sååååååå tacksam. Älskar botox till och med mer än min väderstation. Nästan mer än Mikael! Gonatt.

Inga kommentarer: