Ovanliga ljud, någon?

Idag på väg till sömnkliniken åkte vi över några kullerstenar. Jag öppnade glatt munnen och sa Aaaaa. Det var längesen jag hörde/gjorde det ljudet! Roligt!

Ljud är intressanta. De kan påminna en och glädja en och irritera en och förundra en.

Louis har ett inlägg om ett ljud jag aldrig nånsin har funderat på -- en ko som föder barn. Det råmandet måste vara något alldeles i hästväg (nej, NO PUN intended).

Källa: Louis har fångat ljudet på bild

Andra ljud som är speciella för mig är ett modem som ringer upp (det spelade vi in till databrorsan när han var på mission och påminner mig om honom), slammer i köket när jag vilar, bebisskratt, Mikael som säger mitt namn eller Amen. Och så är både En vänlig grönska och Bereden väg nåt som går rätt in i hjärtats djupaste rum.

Inga kommentarer: