Underbar promenad

Mamma och pappa kom precis hit med laxmiddag. Jag passade på att gå en promenad runt mitt eget hus (det känns ju som en villa när man har trädgård runt om), i det fuktiga gräset, barfota. Först ut genom ytterdörren,



sen svängde jag av mot höger, in på min tomt och min gräsmatta,


och tjuvkikade in i mitt sovrum med de halvdöda rosbuskarna i fönstret,


sen runt hörnet mot långsidan av huset, där det bara är en strimma gräs, men nog att promenera på,


sen svängde jag höger igen, runt knuten till min veranda och baksida. Notera ampelblomman jag fick av mamma och pappa. Fast den verkar lite "spridd"... Skulle gärna ha pool på gräsmattan, men jag tror området är för litet.


Sen kikade jag in mot grannen och mot mitt köksfönster. Vacker röd färg huset. Synd att det inte är bärbuskar! Då hade jag gjort svartvinbärssaft!


En snabb, avundsjuk blick på grannens trädgårdsintresserade baksida. Makalöst.


Och uppför trappan och hem till mig. Det är romantiskt med egen trappa :)


Och in genom verandadörren. Vilken drömpromenad! Här är middagen som nu ska avnjutas!


Hur bra har man det? Borta bra, men hemma bäst.

I alla fall om man har en fläkt bredvid sig.

P.S. När pappa gick sa han Kooooo. Han kan härma Mia, som låter som en fågel ibland. [Lessen.] Men jag har i alla fall en fläkt.

Inga kommentarer: