Fläskfeber

Idag har jag lärt mig på Agenda att man bäst kan skydda sig mot influensan genom att tvätta händerna och hålla dem borta från ansiktet. Ja, kanske inte specifikt att det är bättre än vaccination, men det bästa man kan göra själv. Jag fick också veta att man ska tvätta händerna i 20 sekunder. Det är så lång tid det tar att sjunga Blinka lilla stjärna. Jag gjorde det ikväll. Kändes som en evighet. Vattnet hann bli kokhett. Jag blev så tvättad om händerna att det absolut inte gick att låta bli handkräm.

Men jag är lite orolig för influensan. Jag blir så däckad av en liten bacill, att jag hoppas att jag inte får en stor. Hostar ju och får feber om jag gör för mycket, så utgångsläget är ju inte så bra. Är glad att mamma och pappa är "rädda för folk", dvs försöker undvika att ta i hand nu, och att Mikael verkar ha ett superstarkt immunförsvar.

20 sekunder. Vilket tålamod. Men det får det vara värt. Och ta mig inte i hand om ni ser mig.

Inga kommentarer: