Bokrecension mm

Jag tappade räkningen men tror att det blev 9 eerie. T o m Mikael började märka dem men började inte räkna dem från början utan när han tyckte det blev irriterande. Jag visste ju redan från andra böcker att det var irriterande många, så jag var beredd. Ändå tappade jag räkningen. Hoppas på nån annans hjälp. Om det var 9 så är det en ökning med mer än 100% mot hans två andra, okända böcker till exempel. Har jag för mig alltså.

Mikael höll också med mig om att boken lost pace i slutet och var lite av en "Vad bidde de då da? De bidde en tumvante." Man tror att the lost symbol verkligen ska vara en märkvärdig, försvunnen grej, men så kändes det inte precis. Och det där ordet har jag redan glömt vad det skulle vara. Så med andra ord verkar det vara resan och alla sätt som symboler spelar roll i den farliga jakten, som är huvudsaken. Inte att knyta ihop paketet särskilt neatly. Men OK då. M läste den på tre dar, jag på en vecka. Men vi blev inte vansinnigt kloka av den, kunde väl diskutera den i en halvtimme, men nu är den borta igen.

Sen köpte jag tydligen en Camilla Läckberg-pocket på Arlanda. Jag var helt borta och har inga minnen från väckning kl 03.00 (Mikael provade med att smeka försiktigt, säga, Anja, skaka mig, ropa, och till sist lyfte han sängen och skakade den så att jag flög som en vante i sängen. Då först vaknade jag, en halvtimme senare. Och han fick påminna mig ca sex gånger för jag bara gick omkring och var senil. Tittade till exempel inte ens på packlistan så jag gfick inte med mig kameran... Men mer om det sen.

Jag köpte tydligen en Läckberg, Sjöjungfrun. Är inte mer benägen att ge henne pengar än Dan Brown, men jag kunde inte härbärgera nyfikenheten längre. Har 50 sidor kvar så dem kanske jag ska läsa nu istället för att semesterblogga? Det ser hur som helst verkligen ut som en bomb här hemma, så städning borde också har högre prioritet. Vi får se vad det blir.

Jag går i alla fall och byter en maskin tvätt.