Fel och brister

Min mans största fel är för närvarande att han vägrar låta mig pilla på de där flikiga ställena där han brände sig i Turkiet. Själv har jag ett gäng "småhål" på vänstra armen, men jag brände mig inte riktigt, så det går inte att dra loss hud. Ni skulle sett stället på hans mage. Han bara satt där och skyltade med det, utan att jag fick dra. Usch.

Jag ska se om jag orkar hålla mig vaken längre än han ikväll så kanske jag kan pilla lite när han sover.

Och ja, jag har ett ärr på handloven efter när jag råkade rycka tag i en icke-läkt sårskorpa för ett år sen. Men det börjar blekna nu.

Jag äter i alla fall inte silverbestick, som kvinnan jag läste om igår. Hon hade en hel kirurgbricka med gafflar oc hskedar och allt vad det var. Surgically removed. Hon kom in och klagade på magsmärta. Tror jag det!

P.S. Hans andra fel är att han har lite svårt med tider. Idag trodde han att han skulle komma hem vid 5. Klockan är nu 19:56. Men han är på väg och har dessutom köpt en blomma till min besökvsän Cornelia, som fyller år idag, samt två mjölk. Så jag är ingalunda på dåligt humör. Han gör mig ju tjänster. Fast middagen har nog varit färdig i en timme. Jag fick ta en tallrik kräm i uppehållande försvar.

Inga kommentarer: