Min man


(UFO-foto taget med mobilkameran, den enda jag hade med mig på bröllopsresan, grr)

1. What is his name? Mikael Olergård, men har också kallats för Doris av mina kärleksfulla syskon (eftersom hans förstanamn är Boris efter pappa)
2. Who eats more? pasta, jag; allt annat, Mikael
3. Who said I love you first? Mikael. Jag väntade tills han var beredd.
4. Who is taller? Mikael är 10 cm längre än mina 176. Intressant är att bägge mina bröder och min enda svåger är 186 de också.
5. Who is smarter? Tror Mikael är smartare, men vi är rätt jämspelta om det inte gäller varken språk eller naturvetenskap.
6. Who is more sensitive? Omöjligt att säga.
7. Who does the laundry? Jag. Jag är glad att jag kan det!
8. Who sleeps on the right side of the bed? Jag, eller räknar man när man står vid fotändan? Mikael i så fall.
9. Who pays the bills? Jag, fast vi har knappt betalat några än eftersom vi bara varit gifta en månad.
10. Who cooks more? Jag. Är glad att jag kan det också. Fast det var uuuuuuuunderbart att slippa laga mat på bröllopsresan i en dryg vecka!
11. What meals do you cook together? Ibland middag.
12. Who is more stubborn? Mikael
13. Who is the first to admit they're wrong? Jag, om det är något litet i alla fall.
14. Who has more siblings? Jag
15. Who wears the pants in the relationship? Vi har varsitt par för olika saker.
16. What do you like to do together? Vara på bröllopsresa :)
17. Who eats more sweets? Mikael, utan tvekan!
18. Guilty pleasures? Godis?
19. How did you meet? I receptionen i gästhemmet. Blev tillsammans 13 dec för två år sen.
20. Who asked who out first? Vi bestämde det typ tillsammans. Vi köpte biljetter till en julkonsert med Real Group.
21. Who kissed who first? M kysste mig först, lite försiktigt på kvällen efter konserten. Så fort han hade gjort det sa han nåt med: "Jag kan inte fatta att jag just pussade dig!" Jag har blivit kär i honom många gånger kan jag bara säga...
22. Who proposed? Mikael drog plötsligt fram ringen ur fickan mitt när vi satt och åt på Kinarestaurang på Söder. Han förklarade det med att han inte kunde hålla sig längre (och vänta ut det perfekta tillfället alltså)
23. His best features? Hans axlar och rumpa
24. What is his greatest quality? Att han är så genomsnäll

Inga kommentarer: