Stavskonferenshelg

En härlig helg har vi haft. Allmänna mötet igår var riktigt bra. Hade inte hunnit torka håret dock. Påmindes igen om att ta mig mer tid och inte stressa. Åt kinamat efteråt hos m&p. Kändes som bröllop :) Ställde glatt bak klockan. Vaknade långsamt och tuggade frukost. Åkte i tid (!!) och hämtade Jonte & Johanna och några kompisar som inte satt så bekvämt i bilen. Njöt återigen av konferensen. Mikael tolkade i hörlurarna och fick problem med att hålla micken, läsa i en mini-quad och dra ner glasögonen på nästippen på samma gång (quaden har yttepytte bokstäver så han fick ge upp och "hitta på" skriftställena). Hälsade på Monnah och andra long-time-no-see-folk. Jonte körde hem. Jag varken bad eller skrek. Hämtade bågfil (till montering av sängen där bultar osv är borttappade så "vi" måste såga i Bauhaus-skruv-metern) samt dammsugare (den behöver inte närmare förklaring, men vi kan gott säga att den sällan har varit så efterlängtad. Pappa dammsög senast på bröllopsdagen eller nåt i den stilen...) i Mikaels bachelor pad. Åt sedan återigen hos m&p, kyckling och varm potatissallad. Slappade länge, pappa ville diskutera jul men vi klarade oss undan det (tur att Ellen delar hans intresse). Blev återigen sugna på att köpa trean i huset som vi tittade på härom dagen, men kan inte bestämma oss om vi är för ivriga och ska få mer ordning på ekonomin först. Såg på nya bebisbilder av Mia & Bella och ojade och längtade. Mikael var god svärson och röjde i köket. Hämtade sen ett lass bröllopsbilder hos Stuffe & Johanna, varpå Mikael flyttade in det nyköpta sängbordet och jag fick nästan en decimeter mer plats (fast jag måste fortfarande gå och lägga mig på sidan -- trean hade jättestort sovrum och det frestar!!). Sen såg vi lite när nån Idun tävla mot Filip & Fredrik (fast lårkakan var mest spännande). Sen äntligen läggdags! Det har jag längtat efter.

P.S. Mikael är bäst i världen, men det visste ni redan.

Inga kommentarer: