Brorsan i Vegas

Johan använde några intjänade flygmil och åkte till sin kompis Dawson i Las Vegas nyss. Här är lite kuriosa:

Hans åsikt efter att ha varit riktigt jänkig och skjutit two rounds of 9 mil: "Strangely adrenalin inducing, and with a very real sense of being alive. I'm shooting at a poster of Osama (they didn't' have any Obama posters). I got to take the poster home. "



Han spelade golf.
Det var 43,5 grader (Celsius!) varmt. Vet inte om det var ett nöje? Men han sa lite världvant, "It's a dry heat". Men vi vet ju att egentligen är han en liten guling. Han klättrade ju upp på Masadaklippan i likadan värme, och vi andra mer vithyade familjemedlemmar börjar bli olyckliga redan vid 27 grader... Eller ja, Ellen kanske tål mer efter några år i Italien, men mamma får i alla fall solsting. Och jag kommer aldrig så långt att jag får solsting. För jag klagar så mycket att jag tvunget ger mig därifrån först.

Mitt bland the Strip och allt sånt så ligger alltså templet. Nä, inte riktigt. Men typ, nära, kanske.


Sen fick vi se nån video av nåt svindyrt hotell. Ni vet, en del hotell har ju små souvenirshoper. Det är såna hotell jag brukar bo på. Eller så kan de ha en frissa rentav, eller klädaffärer om det börjar bli tjustigt. Men hotellet på Johans video var finare än så. De hade en Ferrari-affär inne i hotellet. Och inte för små souvenirbilar!

Och en annan video inifrån Hotell Venedig. På andra våningen var det bokstavligen kanaler med gondoler och gondoljärer i randig tröja. Samt masssssor med affärer och restauranger. Sen tittar man upp och tror att det är den vackra himlen man ser. Men nej, det är innertaket. Hela stället är inomhus...

Det verkar som om de har mer pengar i Vegas än hela Sveriges BNP. Men det är OK, vi har gratis svinisvaccin, i alla fall i teorin (såg skylt på VCT idag om att det var slut och bara förskolebarn fick). Jag ska inte klaga för jag tänker ändå inte ta nåt.

Men jag skulle ha kommit ihåg att tvätta händerna efter läkar-/mataffärs-/Apoteksbesöket, och att använda min fina antibakteriella gel som kostade mig 25:- på Claes Ohlson.

Apropå Claes Ohlson så frågade de igår på repriserna av Vem vet mest om vad det var för firma som startade i Insjön, och det var ju inte så svårt. Sen tyckte jag att jag kände igen en fråga från en annan dag. Jag undrade om jag skulle kunna alla svaren nu när jag hade hört dem nyss. Men det kunde jag inte. Fast fler än i vanliga fall, helt klart. Däremot kom jag ihåg att Jan Myhrdals son heter Janken. När jag skrek ut det i segerglädje förstod M fullt ut att jag såg på en repris av nåt han aldrig sett.

Aldrig kan man få vara allmänbildad i fred.

Inga kommentarer: