Lättnad och ångest på en gång

Mikael har bokat flyttstädning. Jag trodde de skulle skratta i örat när han frågade ifall de var available på måndag. Typ: Haha, det skulle ni ha bokat i juli. Men icke, så nu kommer de. Det är jag sååååååååå lättad över. Och på tisdag kl 9 träffar han mäklaren och köparen och får sina pengar. Sen ska här betalas illa kvickt till Skattemyndigheten, och sen kanske vi tar oss en firarrunda på Vegabaren.

Nu väntar jag på att tidsoptimisten ska kunna sluta programmera, klä på sig, sätta upp några duttar i Gästhemmet och sen ska vi åka till lägenheten och bestämma vad vi ska slänga. Eller ja, bestämma är väl inte så svårt, men det är mycket som ska slängas! Soffor, bokhyllor och jag vet inte vad. Jag har flyttångest. Börjar prata fortare, får svettig överläpp och stirrig blick. Vill åka NU. Hjälp! 90 kvm fullt med ****.

Inga kommentarer: