Vitt vitt vitt är färgen på min ????

Susann Larsson bloggar om inredning på SvD och säger att årets julfärg är vit. Jag orkar inte varken bråka eller hålla med om det, utan frustrerar mig bara på detta:

Om jag lade lite blommor och julkulor i en djup vid skål skulle det inte se ut sådär. Det skulle se ut som ett dagisprojekt.

Jag är lite butter på att jag inte är mer kreativ.

Fast egentligen är jag butter för att jag mår skräp, i huvudet, benen och magen, och att Mikaels flyttdatum närmare sig och jag har ååååååågren för hur det ska hinnas med.

Tar några piller och ringer M och frågar när barnen kommer och det ska vara middag. Men idag orkar jag inte göra nåt märkvärdigt så jag slänger bara ihop en köttfärssås och kokar pasta. Tog ut mig igår med pajen, som ändå bara blev sådär. Jaja. Grrr.

1 kommentar:

AL sa...

hehe, min mamma är gammal florist men gener är inte att lita på... igår kväll ägnade jag minst en halvtimme åt att försöka få till 10 rosor snyggt i en vas utan att behöva skämmas. Hela tiden tänkte jag: jag vet att det SKA gå.. jag HAR sett rosor i vas som ser snygga ut... men mina såg ut som.. just det... dagis