Nyårsmat

Mikael började dagen med Brie-ost och saltiner. Jag åt risgrynsgröt (från en plastkorv) med kanel. Till middag blir det nog ugnsfalu och potatismos, med en seriöst stor lyxflaska snällbubbel, innan M åker till Fokus och sitter i Informationsdisken.

Jag är ledsen att jag inte har mer respekt för nyårsafton än att jag lagar falukorv. Inget ont om falukorv, men det är inte precis festmat. Jag får väl dansa magdans eller nåt för att skaffa feststämning. Är i alla fall glad att vi inte ska bort, det är jag för trött för.

Gott nytt år!


P.S. Nu när julen är slut sitter jag och surfar hysteriskt på saker att göra på Mikaels 50-årsdag i januari. Fyller själv 40 ett halvår senare tänker på att slå ihop födelsedagarna och göra nåt riktigt opulent. Vräkigare än att åka till Säffle alltså.

Har ni några bra idéer?

Inga kommentarer: