Choklad är överjordiskt

Jag drömde ju om att ha en hel chokladbuffe på bröllopet, med allt från Sacherårta via den livsfarliga kladdkakan vi kallar Kaffer cake, till Viennetta glasstårta, Magnus minis, chocolate chip cookies, Riesenkolor, Delicatobollar, dammsugare och tefat, små chokladdoppade browniebitar, Remi, Mozartkulor och Aladdinaskar, chokladmuffins, Nigellas gamla hederliga chokladpudding, chokladdoppade jordgubbar och lite varm och kall choklad att släcka törsten med. Och ställa upp det vackert, med lappar med smäktande namn på kreationerna.


Men nu nöjde vi oss med att bröllopstårtan var en kletig, söt chokladskapelse.

Fast vad jag menar med det här inlägget är att man aldrig kan få för mycket choklad. Titta vad jag hittade idag, på en helt oskyldig blogg, och som fick mitt begär att komma ihåg mina ovanstående helvilda planer. Kanske skulle jag ha chokladbuffé på min 40-årsfest, om jag har nån? Fast då får man bottna med bra mycket smörgåsar och té först! Och ha några binkar (knäckemackor om ni undrar) vid sidan av, just in case.

Källa: E A D Living

Inga kommentarer: