Detta eviga migrän

Klagoinlägg. Trots att mitt botox fungerar bra och minskar själva smärtan i huvudet med ca 65%, består ändå de övriga migränsymptomen (illamående, sjukdomskänsla, trötthet mm) när jag har ett "anfall", och det är riktigt jobbigt när det bara fortsätter och fortsätter, dag in och dag ut, att dunka i huvudet. Idag reagerade kroppen med att väta kudden lite... Då insåg jag att det inte räckte med att ligga i sängen och vila utan krävdes mera medicin.

Och nu är jag så förgrymmat trött att jag inte vet hur jag ska orka laga mat. Inte för att vi precis har nåt hemma -- det ekar tomt i både kyl, frys och skafferi -- men en makaron och lite julskinka kan man kanske få ihop ändå.

Så, nu har jag klagat. Vet inte om det blev bättre av det...

2 kommentarer:

Monica sa...

Jag hatar migränspyor! Tack och lov för Diklofenak som faktiskt funkar för mig, i alla fall om jag tar tabletterna i tid. Bara så du vet det så kommer lite sympatier från det här hållet.

Anja Olergård sa...

Tack! Hoppas nästan det är blodtrycket, för inga piller har tagit bort det på en hel vecka nu...